Pomógł: 11 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 231 Skąd: Shangri - La
Wysłany: 21-08-2009, 11:14
Nie znam się na CPP, ani przecinaniu gałek ocznych, ale takie uderzenia końcami palców w okolice oczu to żadna rewelacja ( raptowna zmiana ciśnienia wewnątrz gałki ocznej powoduje czasową ślepotę nawet przy lekkim wstrząsie), podobne techniki znane są od dawna, tak samo jak "miękki" sposób przyjmowania ciosów. Inna sprawa, czy promowanie się w mediach na zasadzie "patrzta ludziska jestem superochroniarzem", jest korzystne dla ewentualnego klienta...
_________________ C'est grand malheur de ne pouvoir etre seul...
Pomógł: 3 razy Wiek: 24 Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 636 Skąd: nie interesuj sie
Wysłany: 21-08-2009, 14:47
Mati_00 napisał/a:
btw. ja się naśmiewam trochę, ale to tak jest, że ci wszyscy z ochrony posługują się samymi angielskimi zwrotami?
no bo to takie high speed low drag. Zresztą, ja też używam takiego słownictwa, aż wstyd się przyznać :( Ale nie, na szczęscie nie wszyscy ;)
Ja nie rozumiem jednego - jak ochroniarzy, czyli właściwie "ludzi prawa" można uczyć technik, które srogo wykraczają poza prawo i będą interpretowane jako przekoczenie uprawnień, bądź granic obrony koniecznej? Ochrona sobie i systemy walki sobie - tak było zawsze i ten tok mi bardziej odpowiada.
Wysłany: 21-08-2009, 14:53
MateuszW napisał/a:
Ja nie rozumiem jednego - jak ochroniarzy, czyli właściwie "ludzi prawa" można uczyć technik, które srogo wykraczają poza prawo i będą interpretowane jako przekoczenie uprawnień, bądź granic obrony koniecznej? Ochrona sobie i systemy walki sobie - tak było zawsze i ten tok mi bardziej odpowiada.
To chyba zależy od sytuacji. Co innego jak ktoś chce poklepać po dupie jakąś gwiazdkę, co innego jak Abdullah Nieprzyjemny - gdzieś w Afganie czy Iraku, chce głowy VIP - a którego chronisz...